Een nieuwe smaak voor FÏNLEY: FÏNLEY Mojito

Vanaf eind november staat FÏNLEY Mojito in de rekken, de vierde smaakvariant van het frisse drankje met de fijne bubbels voor volwassenen. Die, zoals de naam laat raden, smaakt zoals de alom bekende cocktail, maar er meteen ook een ideaal alcoholvrij alternatief voor biedt.

De ingrediënten van een ‘echte’ Mojito zijn rum, limoensap, rietsuiker, spuitwater en munt. Het Coca-Cola research&development centrum in Anderlecht, het tweede grootste innovatiecentrum van Coca-Cola wereldwijd, wist deze exotische smaak te vangen in de nieuwe FÏNLEY Mojito, de vierde smaakvariant na Citroen & Vlierbloesem, Pompelmoes & Bloedappelsien en Sinaasappel & Cranberry.

De nieuwe FÏNLEY Mojito verkrijgt zijn heerlijk frisse smaak uit limoensap, natuurlijke aroma’s en munt-extract. Verder is de Mojito natuurlijk op-en-top een FÏNLEY: een frisdrank voor volwassenen, met lichte bubbels, caloriearm (19 kcal per 100ml), enkel gezoet met suiker en zoetstoffen van natuurlijke oorsprong (stevia-extract), en zonder bewaarmiddelen. FÏNLEY werd in september 2014 gelanceerd en is een groot succes. Ondertussen heeft het een vaste plek in 1 op de 5 huishoudens en heeft de helft van de volwassen ermee kennisgemaakt.

Céline Van den Rijn, Marketing Director Belgium & Luxembourg. “FÏNLEY wordt door volwassenen gezien als een welkome afwisseling, omdat met de leeftijd de voorkeur voor fel bruisende dranken afneemt. Zo kiest amper één op de tien volwassenen frisdrank als drank tijdens een pauze. De verfijnde smaken met natuurlijke aroma’s en fijne bubbels van FÏNLEY bieden een mooi alternatief voor de meer ontwikkelde en veeleisende smaakpapillen.”

Beschikbaarheid:

-Blik: 250 ml

Over FÏNLEY

De ontwikkeling van FÏNLEY, gestart in 2011, vond plaats in het R&D-centrum in Anderlecht, het tweede grootste innovatiecentrum van Coca-Cola wereldwijd. Elk jaar worden hier zo’n 350 innovaties voor 108 landen wereldwijd ontwikkeld. FÏNLEY was de derde drank met suiker en zoetstoffen uit stevia die Coca-Cola in België op de markt brengt, na Nestea in 2012 en Sprite in 2013, en voor Coca-Cola life in 2015.

 

 

 

 

 

 

 

Voor meer info: www.FINLEY.com

Of contacteer de afdeling mediarelaties van Coca-Cola België op +32 2 559 28 77 of per mail naar agerth@coca-cola.com.

FÏNLEY is een handelsmerk van The Coca-Cola Company.

Over Coca-Cola

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Services, een filiaal van The Coca-Cola Company, is eigenaar van de merken, staat in voor de consumentenmarketing en verkoopt het basisconcentraat aan Coca-Cola Enterprises Belgium en Coca-Cola Enterprises Luxembourg. Deze produceren, verdelen en/of verkopen Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola Zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Nalu, FÏNLEY, Burn, Minute Maid, Nestea, Nordic Mist, Chaudfontaine, Capri-Sun, Monster, Viva en Rosport. Per dag worden er in België en Luxemburg meer dan 10 miljoen dranken van de verschillende Coca-Cola-merken geserveerd.

Coca-Cola bouwt sterke merken van de hoogste kwaliteit die passen binnen een evenwichtige levensstijl. Voor haar activiteiten heeft Coca-Cola in de Belux ongeveer 2.800 medewerkers verdeeld over 8 sites. Coca-Cola integreert duurzaamheid in haar bedrijfsactiviteiten en focust op die domeinen waar de raakvlakken van haar activiteiten op de omringende leefwereld het grootst zijn. Op milieuvlak betekent dit dat er naast energie ook aandacht wordt besteed aan efficiënt watergebruik en duurzame verpakkingen.

Voor meer info: www.cocacolabelgium.be